
SEM i campanyes de PPC a Barcelona
Si estàs buscant una empresa que gestioni campanyes SEM a Barcelona (publicitat de PPC), ja ens has trobat!
Quan ens referim al posicionament SEM parlem també de publicitat de pagament en diferents cercadors. Aquesta acció permetrà que la nostra web sigui més visible pels usuaris d’internet i puguin accedir més fàcilment.
Els principals cercadors posen a la disposició de les empreses anuncis patrocinats a través d’eines pròpies:
– Google Ads
– Bing Ads
– Yahoo! Search Màrqueting
SEM Google
La publicitat de pagament més utilitzada és la de Google ja que és el cercador preferit milions d’usuaris en la xarxa.
Per a realitzar publicitat en Google hem d’activar una campanya de Google Ads.
Campanya Google Ads
En primer lloc haurem de triar un llistat de termes de cerca que coincideixin amb el producte o servei que oferim. Cadascuna d’aquestes paraules clau té un preu en funció de diferents factors:
. Per exemple, la demanda del mercat,
. També és important el preu establert per la competència
. I sobretot, la qualitat de les paraules clau triades en relació al teu web.
Després configurem anuncis publicitaris que apareixeran quan un usuari realitzi una cerca amb alguna paraula clau. Quan el potencial client faci una cerca relacionada amb la nostra web, apareixerà el nostre anunci en primeres posicions amb enllaç a la web.
Aquest tipus d’anuncis han d’aportar informació precisa del que trobarà l’usuari en la nostra web. No hem d’oferir en el contingut de l’anunci alguna cosa que l’usuari no vagi a trobar en la web.

I finalment, si l’usuari fa “clic” sobre l’anunci, haurem de pagar el preu pel qual hàgim licitat per aquest terme. Aquest tipus de publicitat es diu “pagament per clic” (PPC) perquè només es paga si l’usuari fa “clic” sobre l’anunci. Si l’anunci es mostra però l’usuari no accedeix a ell no pagarem res.
La campanya SEM en Google Ads funciona amb un pressupost diari establert i una vegada s’aconsegueix el màxim ja no es mostren més anuncis fins a l’endemà.
Tipus de publicitat en Adwords
Google Adwords ens ofereix diferents tipus de publicitat que haurem de seleccionar molt bé per a obtenir el millor resultat.
Segons el perfil del nostre usuari haurem d’utilitzar diferents plataformes per a impactar-lo i obtenir el millor retorn.
Google posa a la disposició dels anunciants els següents tipus de campanya:
Xarxa de cerca amb display

Els anuncis es mostren quan els usuaris utilitzen la cerca de Google i en llocs associats de cerca que coincideixin amb les seves paraules clau.
Els formats publicitaris disponibles són els anuncis de text, anuncis amb imatges o contingut digital.
Només en la xarxa de cerca

Aquestes campanyes se centren en aconseguir que les persones realitzin una acció, ja sigui que facin clic en el seu anunci o cridin a la seva empresa.
Aquestes campanyes mostren anuncis a les persones que busquen informació de manera activa.
Només en la xarxa de display

La Xarxa de Display de Google està dissenyada per a ajudar-te a trobar el teu públic adequat.
Les opcions d’orientació dels anuncis et permeten mostrar el teu missatge a clients potencials de manera estratègica en el lloc i el moment adequats.
Shopping

Si ets minorista i vens productes en línia, aquesta és la teva campanya.
Les peces publicitàries mostren als usuaris una foto del producte, un títol, el preu, el nom de la botiga, etc.
Aquests anuncis ofereixen als usuaris molta informació del producte que embeni abans que facin clic en l’anunci. Així aconsegueix clients potencials més qualificats.